Metodología actividad de diseño sesiones (Rugby - Tag)


Rugby-tag

Planificación

Objetivos generales

  • Adquirir las actitudes y valores positivos de la práctica deportiva

Objetivos específicos

  • Participar como jugador con solvencia técnica, táctica y reglamentaria en el torneo de Rugby-Tag demostrando actitudes de respeto y tolerancia, dando más importancia al disfrute del propio juego frente a una valoración desmedida de la victoria o la derrota.
  • Participar como árbitro con un buen dominio de la situación en el torneo de Rugby-Tag.

Objetivos operativos

            Son los objetivos más concretos. Deben ser precisos, evaluables, progresivos y alcanzables en el periodo previsto (14 sesiones). Recuerda las indicaciones para un enunciado correcto que tienes en los apuntes. Ejemplo:

  • Conocer el reglamento del juego

  • Respetar las decisiones arbitrales de los compañeros que actúan como árbitros con silencio y sin ningún gesto de reproche.
  • Ejecutar como jugador técnicas y tácticas en el juego lanzado tales como ensayo, pases, desplazamientos, fintas, desmaques.
  • Ejecutar como jugador técnicas y tácticas del juego parado como saques de banda, melés, roll ball,  distancia en los saques.
  • Valorar y disfrutar del juego sin importar la victoria o la derrota.
  • Aplicar y dominar las diferentes penalizaciones y reglamento como árbitro.
  • Vivenciar y disfrutar del torneo de Rugby – Tag con su debido tercer tiempo.



Enuncia el resto de los objetivos operativos necesarios  para desarrollar los objetivos específicos planteados

Contenidos

            Son los elementos específicos con los que se pueden alcanzar los objetivos. Siguiendo con el ejemplo del objetivo operativo “Conocer el reglamento del juego” proponemos como contenidos:

  • Aspecto básicos reglamentos del Rugby-Tag:
    • El terreno de juego y sus zonas
    • El tag o la cinta como sustituto del placaje
    • El ensayo
    • El pase adelantado y el adelantado
    • La obstrucción
    • La puesta en juego o reanudaciones: el Roll-ball, el saque de lateral y la melé. Posiciones de los jugadores en cada caso.

  • Pases
o   Pase a derecha
o   Pase a izquierda
o   Pase bajo
o   Pase alto
o   Pase con efecto

  • Recepciones
o   Recepción a dos manos
o   Recepción en parado
o   Recepción en carrera
o   Recepción, análisis de la situación y ejecución

  • Situaciones de ataque
o   Ensaio
o   Avanzar
o   Fijar a la defensa
o   Desmarques
o   Fintas

  • Situaciones de defensa
o   Tags
o   Intercepción de pase
o   Defender en zona
o   Defender individualizado

  • Situaciones de juego parado
o   Saque de centro
o   Roll Ball
o   Saque de banda
o   Melé

  • Valores, tolerancia y respeto del Rugby – Tag
o   Árbitro
o   Capitán
o   Tercer tiempo
o   Torneo de Rugby – Tag





Detalla todos los contenidos necesarios para lograr los objetivos operativos que has enunciado en el apartado anterior.




Actividades y sesiones

            Ahora es el momento de diseñar las actividades que conformarían las sesiones que se habrían de llevar a la práctica. Recuerda el principio de progresividad que debe regir las actividades, así como  las estrategias metodológicas y estilos de enseñanza. Ten en cuenta y también las cuestiones que se refieren a agrupamientos, instalaciones y material.
            Los entrenamientos se llevarían a cabo un día a la semana durante tres meses, por lo tanto, realizaríamos 13 sesiones de una hora y una última sesión en la que se celebraría el torneo.

            Recordando y usando como base las sesiones que se llevaron a cabo en el primer trimestre, diseña un modelo adecuado de hoja de sesión y refleja con todo detalle  las diferentes actividades que llevarías a cabo en cada una de ellas. Presenta tres sesiones: la 1ª, la 5º y la 10ª.





SESIÓN Nº: 1
Unidade formativa
Primer contacto con el Rugby – Tag
Metodoloxía
Global pura
Descubrimento guiado e resolución de problemas
Obxetivos didácticos: Terreno e zonas do mesmo, tags como sustituto de placaxe, ensaio e roll ball como reanudación tras tag ou ensaio.
Instalacións: Pabellón deportivo
Materiales e recursos: Tags e cinturóns, balóns de rugby,
Explicación inicial
Iniciación teórica do Rugby – Tag, explicando en qué consiste, a acción de ensaio, un pequeno reglamento básico, do campo e das zonas das que se compón e explicar a función dos tags. (10 minutos)
Quencemento
Realización dun pequeno quencemento inicial de menor a maior grado de dificultade (xa que a primeira actividade a realizar vai ser un xogo que tamén servirá de quencemento), con movementos das articulacións e un pequeno estiramento inicial antes de realizar as actividades principais. (8-10 minutos)
Actividade motriz
Actividade
Obxetivo e metodoloxía
R.Gráfica
- Xogo: “A Muralla”
A zona de xogo será a delimitada pola mitad dun pabellón.
Un alumn@ poñerase no medio da misma, onde terá que pillar aos seus compañeiros que terán que conseguir pasar ao outro lado.
- Organización: Dividir o grupo en dous equipos, asignándolles media pista a cada un.
- Reglas: Para pillar habrá que coller un dos dous tags dos compañeros.
- Obxetivo: Familiarización cos tags e coa forma de roubalos e de misma forma de evadirse de que che colla o tag.

- Metodoloxía: Grupos reducidos para facilitar a participación e utilizar o xogo como medio de ensinanza. Neste caso formaranse os grupos indistintamente pero sempre heteroxéneos.

- Duración: 10 minutos.


- Actividade: “Pentágono de pases”
Exercicio de pases. Primeiro o balón irá de lado a lado e despois poderase lanzar a outro compañeiro diferente.
Ao finalizar realizarase un xogo, un compañeiro poñerase no medio e intentará interceptar os pases, o que a perda cambia o posto co compañeir@ do medio (6’).

- Organización: Dividir o alumnado en varios grupos para facilitar o contacto deste co balón. Preferiblemente grupos de 5 mínimo

-Reglas: No xogo, a persona que perde o balón deberá cambiar o posto co que está no medio.

- Obxetivo: Familiarización co balón de rugby mediante a recepción, os pases entre compañeiros e a intercepción de pases.

- Metodoloxía: Grupos reducidos para facilitar que haxa máis contacto co balón.  Descubrimento guiado e resolución de problemas.

- Duración: 10 minutos (2’+2’+6’)







- Actividade final: “Partido”
Partido de Rugby – Tag que servirá como primeiro contacto no xogo, servirá como avaliación inicial para ver as destrezas de cada un.
- Organización: Dividirase o grupo en 4 equipos, asinándolles a dous equipos unha metade do pabellón, ao acabar o partido cambiaremos os equipos para xogar todos conttra todos.

- Reglas: Utilización dos tags como sustitución de placaxe, foras de banda, roll ball e ensaio.

- Obxetivo: Primer contacto co modelo de partido do Rugby – Tag

- Metodoloxía: Global pura, utilizamos unha táctica de estilos cognoscitivos na que se busca que o alumno ademais da motricidade utilice as súas capacidade de percepción e decisión, tratando solo cos poucos aspectos que demos e sen realizar ningún tipo de corrección de ningún aspecto, utilizando o partido coma un xogo.

- Duración: 15 minutos, 3 partidos de 5’.


Explicación e conclusión final
Realizar un resume do realizado e explicado na clase, poñer os valores do Rugby – Tag e a importancia deles para dar finaliazada esta primeira sesión. Recollida de material e aseo. (Non realizar correccións, nin valorar nada da execución. Nesta primeira sesión solo buscamos o primeiro contacto do alumnado). (5’)




SESIÓN Nº: 5
Unidade formativa
Ataque (pases, desplazamentos, fintas e ensaios)
Metodoloxía
Práctica mixta
(Global,analítica, global)
Ensinanza recíproca, descubrimento guiado e resolución de problemas, mando directo.
Obxetivos didácticos: Familiarización e adquisición de novos conceptos na estratexia de ataque, e mellorar a execución dos xa aprendidos.
Instalacións: Pabellón deportivo
Materiales e recursos: Tags e cinturóns, balóns de rugby, petos para os partidos.
Explicación inicial
 Facer un resumo previo xunto cos alumnos das sesións anteriores e explicarlles as diferentes estratexias que se poden facer para ensaiar contando coa súa participación e explicando as cousas que vaian comentando. (5’)
Quencemento
O capitán de cada grupo dirixirá o quencemento inicial con movementos das articulacións e un pequeno estiramento inicial antes de realizar as actividades principais. (8-10 minutos)
Actividade motriz
Actividade
Obxetivo e metodoloxía
R.Gráfica
- Xogo: ”Os 10 pases”
Os alumnos terán que pasarse o balón 10 veces para conseguir un punto mentras que o equipo contrario intenta evitalo.
- Organización: Divididos en 4 equipos con dous equipos en cada mitade do pabellón
- Reglas: Non se pode mover cando tes o balón, se cae, o balón cambia de posesión. Non se pode saír da zona delimitada.
- Obxetivo: Solventar situacións de xogo mediante a utilización do pase

- Metodoloxía: Grupos reducidos para mellorar a dinámica do xogo e a ensinanza a través do xogo

- Duración: 8-10 minutos

- Actividade: “ Pases trenzados”
Trátase de encadear pases ata realizar ensaio, 3 atacantes sen defensa.
Añadirase 1 defensa despois de repetir 2 veces cada grupo o ataque.

- Organización: En grupos de tres, o balón comezará no xogador do medio. O defensa irase cambiando con un dos xogadores que atacan. Pasando así todos polos distintos postos.

-Reglas: Realizar o pase cara atrás
- Obxetivo: Mellorar a precisión e a execución do pase atrás, familiarización coas fintas e desmarques

- Metodoloxía: Os tríos realizarase como queiran os alumn@s, neste exercicio non lle damos importancia.
Neste caso realizaremos primeiro unha técnica de descubrimento guiado e resolución de problemas e de ensinanza recíproca, despois explicaremos e realizaremos o exercicio con mando directo buscando o debuxo do gráfico. Neste exercicio podemos individualizar e correxir algún fallo do alumnado pero facelo de forma individual, non ao colectivo.

- Duración:15 minutos


- Actividade final: “Partido”
Partido de Rugby – Tag
- Organización: Dividirase o grupo nos 4 equipos xa establecidos cos seus correspondentes capitan. Asinándolles a dous equipos unha metade do pabellón, ao acabar o partido cambiaremos os equipos para xogar todos contra todos.
Explicando a realización da melé e do saque de banda para que o poñan en práctica.
Habrá un árbitro e outra persona que lle irá cambiando e facendo unha pequena valoración da súa actuación. Todos pasarán por cada posto.
- Reglas: Reglas xa normales dun partido de Rugby - Tag

- Obxetivo: Mellorar e poñer en práctica a reglamentaxe aprendida e as estratexias vistas ata o momento añadindo a todo esto a actuación do alumnado como árbitro e recordando a actuación de respeto ante esta situación.

- Metodoloxía: Neste caso será global pura, na que os rapaces irán avanzando progresivamente no seu nivel de xogo e poñendo en práctica novas destrezas aprendidas.

- Duración: 15 minutos, 3 partidos de 5’.


Explicación e conclusión final
Reunión grupal e valoración da clase e conclusión das estratexias novas aprendidas, recordando a actuación e importancia dos valores do Rugby – Tag entre compañeiros, árbitro e capitán, tratando que non o vexan de forma competitiva senon de que intenten mellorar e aprender. (5’)







SESIÓN Nº: 10
Unidade formativa
Defensa (individualizada ou zonal)
Metodoloxía
Mixta
(global, analítica, global)
Resolución de problemas, descubrimento guiado, mando directo
Obxetivos didácticos: Mellorar tácticamente en defensa e seguir poñendo en práctica todo o que levamos visto
Instalacións: Pabellón deportivo
Materiales e recursos: Tags e cinturóns, balóns de rugby, petos para os partidos
Explicación inicial
Valoración inicial de todo o que levamos visto e agora vamos centrarnos nas estratexias a hora de defender. (5’)
Quencemento
Realización do quencemento inicial de menor a maior grado de dificultade con movementos das articulacións e realizacións de exercicios máis complexos e para rematar un pequeno estiramento inicial antes de realizar as actividades principais. (8-10 minutos)
Actividade motriz
Actividade
Obxetivo e metodoloxía
R.Gráfica
- Actividade 1: “ Defensa individualizada”
Un dúo atacará utilizando diferentes tácticas xa vistas durante as sesións. A persona que defende debe defender e individualizar a persona que leva o balón e intentar que non pase o balón interceptandoo ou facéndolle tag preferiblemente.
- Organización: En grupos de tres, no que defenderá unha persona do trío, este defenderá o ataque dos seus dous compañeiros, iranse turnando para defender os tres, primeiro duás veces, e despos outras dúas.
- Reglas: Utilizando o tag como sustitución do placaxe.
- Obxetivo: Familiarizarse e mellorar a técnica de defensa individualizada.

- Metodoloxía: Grupos reducidos, deixándolles a responsabilidade ao alumnado de agruparse, utilizando unha técnica primeiro de descubrimento guiado, resolución de problemas e de ensinanza recíproca, finalmente explicaraselles o que se buscaba con dúas repeticións do exercicio den mando directo.

- Duración: 15 minutos




(O defensa é a X azul que deberá evitar unha acción exemplificativa como a descrita dos atacantes)
- Actividade 2: “Defensa en zona”
Atacando en tríos, e defendendo dúas personas deberán evitar que fagan ensaio os atacantes. Deberán intencambiarse os postos.
Esta actividade terá dúas fases en caso de non recuperar o balón no primeiro pase, os defensores terán que recompoñer a súa defensa en función dos atacantes.

- Organización: Agrupacion en tres filas onde o balón estará no medio deberán defender dúas personas. Poden agruparse como eles queiran.

-Reglas: Utilización do tag como sustitución do placaxe.
- Obxetivo: Familiarizarse e ver novas formas de defensa evitando que os atacantes fagan ensaio, neste caso, defensa en zona

- Metodoloxía: Resolución de problemas, descubrimento guiado e para acabar mando directo con outras dúas repeticións.

- Duración: 10-15 minutos

- Actividade final: “Partido”
Partido de Rugby – Tag con todo o reglamento xa visto, con dúas personas xa asignadas que van ser os árbitros do torneo de Rugby – Tag que lles servirá como “adestramento” para o torneo.

- Organización: Dividirase o grupo nos 4 equipos xa establecidos inicialmente, asinándolles a dous equipos unha metade do pabellón, ao acabar o partido cambiaremos os equipos para xogar todos contra todos.

- Reglas: Partido normal, con todo o reglamento xa visto.
- Obxetivo: Mellorar a situación de partido e poñer en práctica todo o visto, tanto es aspectos defensivos como ofensivos.

- Metodoloxía: Global pura, na que os capitanes van ter moita importancia, xa que elixirán unha formación ofensiva e outra defensiva.

- Duración: 15 minutos, 3 partidos de 5’.


Explicación e conclusión final
Reagrupamento do alumnado, explicando e preguntando as tácticas defensivas que utilizaron nos partidos, facendolles saber que hai moitas formacións e tácticas e todas valen, pero hai saber utlizalas en cada caso e senon funciona pódese reaxustar a formación en función do que faga o rival. Por último animar e incitar aos rapaces a seguir practicando pola celebración do torneo de Rugby – Tag na que non se busca competición, senon que é un día para disfrutar e pasalo ben todo xogando sen importar a derrota ou a victoria.










Arturo Fernández Arias

Comentarios