Rugby-tag
Planificación
Objetivos generales
- Adquirir
las actitudes y valores positivos de la práctica deportiva
Objetivos específicos
- Participar
como jugador con solvencia técnica, táctica y reglamentaria en el torneo
de Rugby-Tag demostrando actitudes de respeto y tolerancia, dando más
importancia al disfrute del propio juego frente a una valoración desmedida
de la victoria o la derrota.
- Participar
como árbitro con un buen dominio de la situación en el torneo de Rugby-Tag.
Objetivos operativos
Son los
objetivos más concretos. Deben ser precisos, evaluables, progresivos y
alcanzables en el periodo previsto (14 sesiones). Recuerda las indicaciones
para un enunciado correcto que tienes en los apuntes. Ejemplo:
- Conocer
el reglamento del juego
- Respetar
las decisiones arbitrales de los compañeros que actúan como árbitros con
silencio y sin ningún gesto de reproche.
- Ejecutar
como jugador técnicas y tácticas en el juego lanzado tales como ensayo,
pases, desplazamientos, fintas, desmaques.
- Ejecutar
como jugador técnicas y tácticas del juego parado como saques de banda,
melés, roll ball, distancia en los
saques.
- Valorar
y disfrutar del juego sin importar la victoria o la derrota.
- Aplicar
y dominar las diferentes penalizaciones y reglamento como árbitro.
- Vivenciar
y disfrutar del torneo de Rugby – Tag con su debido tercer tiempo.
Enuncia el resto de los objetivos
operativos necesarios para desarrollar
los objetivos específicos planteados
Contenidos
Son los
elementos específicos con los que se pueden alcanzar los objetivos. Siguiendo
con el ejemplo del objetivo operativo “Conocer el reglamento del juego”
proponemos como contenidos:
- Aspecto
básicos reglamentos del Rugby-Tag:
- El
terreno de juego y sus zonas
- El
tag o la cinta como sustituto del placaje
- El
ensayo
- El
pase adelantado y el adelantado
- La
obstrucción
- La
puesta en juego o reanudaciones: el Roll-ball, el saque de lateral y la
melé. Posiciones de los jugadores en cada caso.
- Pases
o Pase
a derecha
o Pase
a izquierda
o Pase
bajo
o Pase
alto
o Pase
con efecto
- Recepciones
o Recepción
a dos manos
o Recepción
en parado
o Recepción
en carrera
o Recepción,
análisis de la situación y ejecución
- Situaciones de ataque
o Ensaio
o Avanzar
o Fijar
a la defensa
o Desmarques
o Fintas
- Situaciones de
defensa
o Tags
o Intercepción
de pase
o Defender
en zona
o Defender
individualizado
- Situaciones de juego parado
o Saque
de centro
o Roll
Ball
o Saque
de banda
o Melé
- Valores, tolerancia y
respeto del Rugby – Tag
o Árbitro
o Capitán
o Tercer
tiempo
o Torneo
de Rugby – Tag
Detalla
todos los contenidos necesarios para lograr los objetivos operativos que has
enunciado en el apartado anterior.
Actividades y
sesiones
Ahora es el
momento de diseñar las actividades que conformarían las sesiones que se habrían
de llevar a la práctica. Recuerda el principio de progresividad que debe regir
las actividades, así como las
estrategias metodológicas y estilos de enseñanza. Ten en cuenta y también las
cuestiones que se refieren a agrupamientos, instalaciones y material.
Los
entrenamientos se llevarían a cabo un día a la semana durante tres meses, por
lo tanto, realizaríamos 13 sesiones de una hora y una última sesión en la que
se celebraría el torneo.
Recordando y usando como base las sesiones que se llevaron a
cabo en el primer trimestre, diseña un modelo adecuado de hoja de sesión y
refleja con todo detalle las diferentes
actividades que llevarías a cabo en cada una de ellas. Presenta tres sesiones:
la 1ª, la 5º y la 10ª.
SESIÓN Nº: 1
|
||||
Unidade formativa
|
Primer contacto
con el Rugby – Tag
|
|||
Metodoloxía
|
Global pura
|
Descubrimento guiado e resolución
de problemas
|
||
Obxetivos didácticos: Terreno e zonas do mesmo, tags como sustituto de placaxe,
ensaio e roll ball como reanudación tras tag ou ensaio.
|
||||
Instalacións: Pabellón deportivo
|
||||
Materiales e recursos: Tags e cinturóns, balóns de rugby,
|
||||
Explicación inicial
|
||||
Iniciación teórica do Rugby – Tag, explicando en qué
consiste, a acción de ensaio, un pequeno reglamento básico, do campo e das zonas
das que se compón e explicar a función dos tags. (10 minutos)
|
||||
Quencemento
|
||||
Realización dun pequeno quencemento inicial de menor a maior
grado de dificultade (xa que a primeira actividade a realizar vai ser un xogo
que tamén servirá de quencemento), con movementos das articulacións e un pequeno
estiramento inicial antes de realizar as actividades principais. (8-10
minutos)
|
||||
Actividade motriz
|
||||
Actividade
|
Obxetivo e metodoloxía
|
R.Gráfica
|
||
- Xogo: “A Muralla”
A zona de xogo será a delimitada pola mitad dun pabellón.
Un alumn@ poñerase no medio da misma, onde terá que pillar
aos seus compañeiros que terán que conseguir pasar ao outro lado.
- Organización:
Dividir o grupo en dous equipos, asignándolles media pista a cada un.
- Reglas:
Para pillar habrá que coller un dos dous tags dos compañeros.
|
- Obxetivo: Familiarización cos tags e coa forma
de roubalos e de misma forma de evadirse de que che colla o tag.
- Metodoloxía: Grupos reducidos para
facilitar a participación e utilizar o xogo como medio de ensinanza. Neste
caso formaranse os grupos indistintamente pero sempre heteroxéneos.
- Duración: 10 minutos.
|
|
||
- Actividade: “Pentágono de pases”
Exercicio de pases. Primeiro o balón irá de lado a lado e
despois poderase lanzar a outro compañeiro diferente.
Ao finalizar realizarase un xogo, un compañeiro poñerase
no medio e intentará interceptar os pases, o que a perda cambia o posto co
compañeir@ do medio (6’).
- Organización: Dividir o alumnado en varios
grupos para facilitar o contacto deste co balón. Preferiblemente grupos de 5
mínimo
-Reglas: No xogo, a persona que perde o
balón deberá cambiar o posto co que está no medio.
|
- Obxetivo: Familiarización co balón de rugby
mediante a recepción, os pases entre compañeiros e a intercepción de pases.
- Metodoloxía: Grupos reducidos para
facilitar que haxa máis contacto co balón. Descubrimento guiado e resolución de
problemas.
- Duración: 10 minutos (2’+2’+6’)
|
|||
- Actividade final: “Partido”
Partido de Rugby – Tag que servirá como primeiro contacto
no xogo, servirá como avaliación inicial para ver as destrezas de cada un.
- Organización: Dividirase o grupo en 4
equipos, asinándolles a dous equipos unha metade do pabellón, ao acabar o
partido cambiaremos os equipos para xogar todos conttra todos.
- Reglas: Utilización dos tags como sustitución
de placaxe, foras de banda, roll ball e ensaio.
|
- Obxetivo: Primer contacto co modelo de partido
do Rugby – Tag
- Metodoloxía: Global pura, utilizamos unha
táctica de estilos cognoscitivos na que se busca que o alumno ademais da
motricidade utilice as súas capacidade de percepción e decisión, tratando
solo cos poucos aspectos que demos e sen realizar ningún tipo de corrección
de ningún aspecto, utilizando o partido coma un xogo.
- Duración: 15 minutos, 3 partidos de 5’.
|
|||
Explicación e conclusión final
|
||||
Realizar un resume do realizado e explicado na clase, poñer
os valores do Rugby – Tag e a importancia deles para dar finaliazada esta
primeira sesión. Recollida de material e aseo. (Non realizar correccións, nin
valorar nada da execución. Nesta primeira sesión solo buscamos o primeiro
contacto do alumnado). (5’)
|
||||
SESIÓN Nº: 5
|
||||
Unidade formativa
|
Ataque (pases,
desplazamentos, fintas e ensaios)
|
|||
Metodoloxía
|
Práctica mixta
(Global,analítica,
global)
|
Ensinanza
recíproca, descubrimento guiado e resolución de problemas, mando directo.
|
||
Obxetivos didácticos: Familiarización e adquisición de novos conceptos na
estratexia de ataque, e mellorar a execución dos xa aprendidos.
|
||||
Instalacións: Pabellón deportivo
|
||||
Materiales e recursos: Tags e cinturóns, balóns de rugby, petos para os partidos.
|
||||
Explicación inicial
|
||||
Facer un resumo
previo xunto cos alumnos das sesións anteriores e explicarlles as diferentes estratexias
que se poden facer para ensaiar contando coa súa participación e explicando as
cousas que vaian comentando. (5’)
|
||||
Quencemento
|
||||
O capitán de cada grupo dirixirá o quencemento inicial con
movementos das articulacións e un pequeno estiramento inicial antes de
realizar as actividades principais. (8-10 minutos)
|
||||
Actividade motriz
|
||||
Actividade
|
Obxetivo e metodoloxía
|
R.Gráfica
|
||
- Xogo: ”Os 10 pases”
Os alumnos terán que pasarse o balón 10 veces para
conseguir un punto mentras que o equipo contrario intenta evitalo.
- Organización:
Divididos en 4 equipos con dous equipos en cada mitade do pabellón
- Reglas:
Non se pode mover cando tes o balón, se cae, o balón cambia de posesión. Non
se pode saír da zona delimitada.
|
- Obxetivo: Solventar situacións de xogo mediante
a utilización do pase
- Metodoloxía: Grupos reducidos para
mellorar a dinámica do xogo e a ensinanza a través do xogo
- Duración: 8-10 minutos
|
|
||
- Actividade: “ Pases trenzados”
Trátase de encadear pases ata realizar ensaio, 3 atacantes
sen defensa.
Añadirase 1 defensa despois de repetir 2 veces cada grupo
o ataque.
- Organización: En grupos de tres, o balón
comezará no xogador do medio. O defensa irase cambiando con un dos xogadores
que atacan. Pasando así todos polos distintos postos.
-Reglas: Realizar o pase cara atrás
|
- Obxetivo: Mellorar a precisión e a
execución do pase atrás, familiarización coas fintas e desmarques
- Metodoloxía: Os tríos realizarase como
queiran os alumn@s, neste exercicio non lle damos importancia.
Neste caso realizaremos primeiro unha técnica de descubrimento
guiado e resolución de problemas e de ensinanza recíproca, despois
explicaremos e realizaremos o exercicio con mando directo buscando o debuxo
do gráfico. Neste exercicio podemos individualizar e correxir algún fallo do
alumnado pero facelo de forma individual, non ao colectivo.
- Duración:15 minutos
|
|
||
- Actividade final: “Partido”
Partido de Rugby – Tag
- Organización: Dividirase o grupo nos 4
equipos xa establecidos cos seus correspondentes capitan. Asinándolles a dous
equipos unha metade do pabellón, ao acabar o partido cambiaremos os equipos
para xogar todos contra todos.
Explicando a realización da melé e do saque de banda para
que o poñan en práctica.
Habrá un árbitro e outra persona que lle irá cambiando e facendo
unha pequena valoración da súa actuación. Todos pasarán por cada posto.
- Reglas: Reglas xa normales dun partido de
Rugby - Tag
|
- Obxetivo: Mellorar e poñer en práctica a reglamentaxe
aprendida e as estratexias vistas ata o momento añadindo a todo esto a
actuación do alumnado como árbitro e recordando a actuación de respeto ante
esta situación.
- Metodoloxía: Neste caso será global pura, na
que os rapaces irán avanzando progresivamente no seu nivel de xogo e poñendo
en práctica novas destrezas aprendidas.
- Duración: 15 minutos, 3 partidos de 5’.
|
|||
Explicación e conclusión final
|
||||
Reunión grupal e valoración da clase e conclusión das
estratexias novas aprendidas, recordando a actuación e importancia dos
valores do Rugby – Tag entre compañeiros, árbitro e capitán, tratando que non
o vexan de forma competitiva senon de que intenten mellorar e aprender. (5’)
|
||||
SESIÓN Nº: 10
|
||||
Unidade formativa
|
Defensa (individualizada
ou zonal)
|
|||
Metodoloxía
|
Mixta
(global, analítica, global)
|
Resolución de
problemas, descubrimento guiado, mando directo
|
||
Obxetivos didácticos: Mellorar tácticamente en defensa e seguir poñendo en
práctica todo o que levamos visto
|
||||
Instalacións: Pabellón deportivo
|
||||
Materiales e recursos: Tags e cinturóns, balóns de rugby, petos para os partidos
|
||||
Explicación inicial
|
||||
Valoración inicial de todo o que levamos visto e agora
vamos centrarnos nas estratexias a hora de defender. (5’)
|
||||
Quencemento
|
||||
Realización do quencemento inicial de menor a maior grado
de dificultade con movementos das articulacións e realizacións de exercicios
máis complexos e para rematar un pequeno estiramento inicial antes de
realizar as actividades principais. (8-10 minutos)
|
||||
Actividade motriz
|
||||
Actividade
|
Obxetivo e metodoloxía
|
R.Gráfica
|
||
- Actividade 1: “ Defensa individualizada”
Un dúo atacará utilizando diferentes tácticas xa vistas
durante as sesións. A persona que defende debe defender e individualizar a
persona que leva o balón e intentar que non pase o balón interceptandoo ou
facéndolle tag preferiblemente.
- Organización:
En grupos de tres, no que defenderá unha persona do trío, este defenderá o
ataque dos seus dous compañeiros, iranse turnando para defender os tres, primeiro
duás veces, e despos outras dúas.
- Reglas: Utilizando
o tag como sustitución do placaxe.
|
- Obxetivo: Familiarizarse e mellorar a
técnica de defensa individualizada.
- Metodoloxía: Grupos reducidos, deixándolles
a responsabilidade ao alumnado de agruparse, utilizando unha técnica primeiro
de descubrimento guiado, resolución de problemas e de ensinanza recíproca,
finalmente explicaraselles o que se buscaba con dúas repeticións do exercicio
den mando directo.
- Duración: 15 minutos
|
(O defensa é a X azul que deberá evitar unha acción exemplificativa
como a descrita dos atacantes)
|
||
- Actividade 2: “Defensa en zona”
Atacando en tríos, e defendendo dúas personas deberán
evitar que fagan ensaio os atacantes. Deberán intencambiarse os postos.
Esta actividade terá dúas fases en caso de non recuperar o
balón no primeiro pase, os defensores terán que recompoñer a súa defensa en
función dos atacantes.
- Organización: Agrupacion en tres filas
onde o balón estará no medio deberán defender dúas personas. Poden agruparse
como eles queiran.
-Reglas: Utilización do tag como sustitución
do placaxe.
|
- Obxetivo: Familiarizarse e ver novas formas
de defensa evitando que os atacantes fagan ensaio, neste caso, defensa en
zona
- Metodoloxía: Resolución de problemas,
descubrimento guiado e para acabar mando directo con outras dúas repeticións.
- Duración: 10-15 minutos
|
|||
- Actividade final: “Partido”
Partido de Rugby – Tag con todo o reglamento xa visto, con
dúas personas xa asignadas que van ser os árbitros do torneo de Rugby – Tag
que lles servirá como “adestramento” para o torneo.
- Organización: Dividirase o grupo nos 4
equipos xa establecidos inicialmente, asinándolles a dous equipos unha metade
do pabellón, ao acabar o partido cambiaremos os equipos para xogar todos contra
todos.
- Reglas: Partido normal, con todo o reglamento
xa visto.
|
- Obxetivo: Mellorar a situación de partido
e poñer en práctica todo o visto, tanto es aspectos defensivos como
ofensivos.
- Metodoloxía: Global pura, na que os capitanes
van ter moita importancia, xa que elixirán unha formación ofensiva e outra
defensiva.
- Duración: 15 minutos, 3 partidos de 5’.
|
|||
Explicación e conclusión final
|
||||
Reagrupamento do alumnado, explicando e preguntando as
tácticas defensivas que utilizaron nos partidos, facendolles saber que hai
moitas formacións e tácticas e todas valen, pero hai saber utlizalas en cada
caso e senon funciona pódese reaxustar a formación en función do que faga o
rival. Por último animar e incitar aos rapaces a seguir practicando pola celebración
do torneo de Rugby – Tag na que non se busca competición, senon que é un día
para disfrutar e pasalo ben todo xogando sen importar a derrota ou a
victoria.
|
||||
Arturo Fernández Arias
Comentarios
Publicar un comentario